خانهاخبار
تکنولوژی فیس آیدی درون نمایشگر آیفون؛ شایعه یا واقعیت؟

تکنولوژی فیس آیدی درون نمایشگر آیفون؛ شایعه یا واقعیت؟

با وجود تمام شایعات، به نظر شما چه زمانی می‌توانیم منتظر آیفونی باشیم که سنسورهای تشخیص چهره، درون نمایشگر آن تعبیه شده باشد؟

۱۴۰۳/۲/۱۶

فناوری تشخیص چهره اپل، از جمله مواردی است که تا به حال صحبت‌های زیادی در مورد آن به میان آمده است. اضافه شدن این تکنولوژی به نمایشگر و قرار گرفتن سنسورهای مربوطه درون صفحه نمایش آیفون‌ها، گزینه‌ای است که هر سال شاهد به تعویق افتادن آن هستیم و طبق شایعات جدید، این موضوع باز هم با تأخیر همراه خواهد بود و تا سال ۲۰۲۶ و موعد رونمایی از خانواده آيفون ۱۸ باید منتظر آن بمانیم.

آقای راس یانگ، یکی از تحلیل‌گران سرشناس حوزه نمایشگرها در ماه آوریل اعلام کرد که اپل با معرفی آيفون ۱۷ پرو و نسخه پرو مکس آن، قصد دارد تا تکنولوژی تشخیص چهره را به درون نمایشگر این دو محصول آورده و تنها یک حفره دایره‌ای شکل برای قرارگیری دوربین سلفی را شاهد خواهیم بود.

اما به تازگی او تغییراتی در اظهارات خود لحاظ و اعلام کرده است که بر اساس شنیده‌های جدید، نمایشگر مجهز به فناوری تشخیص چهره مجددا با تأخیر مواجه شده و ارائه آن به سال ۲۰۱۸ موکول شده است.

59545-121559-50215-98746-Apple-Event----September-7-1-18-0-screenshot-xl-xl.jpg

اگر حرف‌های جدید وی صحت داشته باشد، آیفون ۱۸ پرو و نسخه پرو مکس آن، اولین گوشی‌های هوشمند اپل خواهند بود که به این تکنولوژی مجهز خواهند شد. سایر مدل‌های آيفون تا سال بعد، یعنی ۲۰۱۹ به این فناوری مجهز نخواهند شد و مانند روال چند سال گذشته، نسخه‌های پرو از وجه تمایز خاصی برخوردار خواهند بود.

آقای یانگ همچنین پیش‌بینی‌های دیگری در مورد آیفون‌های سری ۱۷ کرده است. او معتقد است که اپل بالاخره از تکنولوژه LTPS به LTPO مهاجرت خواهد کرد. فناوری LTPO به نسخه پرو از آیفون‌های سال گذشته اجازه می‌داد تا امکان صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Display) را در اختیار کاربران بگذارند.

او در پایان اظهارات خود خاطر نشان کرد که تمام مدل‌های خانواده آیفون ۱۷ به این تکنولوژی مجهز بوده و تنها محدود به نسخه‌های پرو نخواهد بود. به این ترتیب می‌توانیم انتظار اضافه شدن قابلیت نمایشگر همیشه روشن به تمامی مدل‌های آیفون در سال آینده را داشته باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)