خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

گوشی‌های میان‌رده بخش بزرگی از بازار تلفن‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند. این دستگاه‌ها به علت ارائه امکانات و قابلیت‌های متنوع با برچسب قیمتی به‌صرفه توانسته توجهی بسیاری از کاربران را جلب کرده‌اند.

۱۴۰۳/۱/۱۱

اگر هنگام خرید بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان با مشکل و چالش روبه‌رو هستید، در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی های بازار تا ۷ میلیون تومان را معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به نیازها و کاربری خود، دستگاه مناسبی خریداری کنید. با ما همراه باشید.

فهرست بهترین گوشی های موبایل بازار تا ۷ میلیون تومان

بازه قیمتی ۵ تا ۷ میلیون تومان از تنوع محصول بسیار بالایی بهره می‌برد که انتخاب را برای کاربران سخت می‌کند.

گوشی‌های ۷ میلیون تومانی اغلب از سخت افزار مناسب، صفحه نمایش‌های باکیفیت و دوربین‌های نسبتا قابل قبولی برخوردارند و گزینه‌های به مراتب مطلوب‌تری برای استفاده‌های روزمره به حساب می‌آیند. 

اگر قصد بازی کردن با گوشی خود یا کاربری سنگین و حرفه‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ گوشی های ۱۰ میلیون تومان بروید که از سخت افزار قدرتمندتری بهره می‌برند. فهرستی که در ادامه مقابلتان قرار می‌گیرد، بر اساس ترتیب قیمت کم به زیاد مرتب شده است.

اگر با کمترین هزینه می‌خواهید، بیشترین کارایی را دریافت کنید؛ شیائومی پوکو M5s

در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید در بازه ۵ تا ۷ میلیون تومان خریداری کنید، پوکو M5s نام دارد که با قیمت مناسبی، امکانات قابل قبولی را ارائه می‌دهد. این میان‌رده خوش قیمت از شیائومی از طراحی زیبا و چشم‌نوازی بهره می‌برد و از نظر ابعاد جمع و جور به حساب می‌آید.

گوشی شیائومی پوکو m5s

در بخش نمایشگر Poco M5s شاهد قرارگیری یک پنل ۶.۴۳ اینچ از نوع AMOLED هستیم که در مقایسه با رقبای خود کیفیت بسیار بالایی دارد. این پنل امولد توانایی ارائه وضوح Full HD و گزینه ایده‌آلی برای مشاهده فیلم و  سریال به حساب می‌آید.

شیائومی برای M5s پوکو به سراغ تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک به نام Helio G95 رفته است؛ تراشه‌ای که به لطف برخورداری از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 عملکرد و توان پردازشی مطلوبی دارد و به راحتی از پس امور روزانه یا اجرای بازی‌های نسبتا سنگین می‌آید. البته باید بگوییم که نباید از این گوشی انتظار یک گوشی گیمینگ داشت.

در پنل پشتی Xiaomi Poco M5s ماژول دوربین چهارگانه قرار گرفته که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. داخل حفره پنل جلویی هم دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

در نهایت وظیفه تامین انرژی این گوشی برعهده باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. در مجموع اگر با بودجه تقریبی ۵.۵ میلیون تومان به دنبال خرید گوشی هستید که از نظر صفحه نمایش، باتری و سخت افزار عملکرد مناسبی داشته باشد، گوشی شیائومی پوکو M5s ارزش خرید بالایی دارد. البته از نکات منفی این دستگاه باید به برخورداری از نسخه دوازدهم سیستم‌عامل اندروید اشاره کرد.

اگر صفحه نمایش باکیفیت و روان می‌خواهید؛ سامسونگ گلکسی A15

شرکت سامسونگ در سال ۲۰۲۴ با عرضه نسل جدید از میان‌رده‌های سری A رقابت را برای شرکت‌های چینی سخت کرده است. گوشی Galaxy A15 اولین عضو از این سری به حساب می‌آید که در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت‌های زیادی داشته است. 

گوشی سامسونگ گلکسی A15

مهم‌ترین مزیت این میان‌رده نمایشگر آن محسوب می‌شود؛ چون سامسونگ برای این دستگاه به سراغ یک پنل Super AMOLED با وضوح +Full HD رفته است. 

این پنل می‌تواند رنگ‌ها را شفاف و پویا نمایش دهد و در ارائه رنگ مشکلی هم عملکرد بسیار خوبی دارد. با این حال، پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مهم‌ترین مزیت این صفحه نمایش به حساب می‌آید و اجازه می‌دهد تا کاربران تجربه روان و سریعی از گشت و گذار داخل منوهای گوشی داشته باشند.

در قلب تپنده این دستگاه تراشه مدیاتک هلیو G99 است که برای استفاده‌های روزمره و سبک مانند وب‌گردی، چک کردن شبکه‌های اجتماعی یا تماشای فیلم و سریال کاملا پاسخگو خواهد بود.

سامسونگ مانند سال گذشته برای A15 از سه حسگر دوربین استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

ماندگاری باتری این گوشی هم به‌لطف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به یک روز کامل می‌رسد و با استفاده از شارژر ۲۵ وات می‌تواند در مدت زمان کوتاهی شارژ شود. از دیگر نکات مثبت این دستگاه می‌توان به برخورداری از سیستم‌عامل اندروید ۱۴ اشاره کرد.

اگر سخت افزار برایتان اهمیت دارد؛ وان‌پلاس نورد N10

شرکت وان‌پلاس با تولید گوشی‌های قاتل پرچمدار و قدرتمند توانسته محبوبیت بالایی پیدا کند. وان‌پلاس نورد N10 گوشی میان‌رده از این شرکت چینی است که از سخت افزار به مراتب بهتری در مقایسه با رقبا بهره می‌برد.

گوشی وان پلاس نورد N10

چنین سخت افزاری اجازه می‌دهد تا کاربران بدون لگ و کندی کارهای روزمره و سبک خود را انجام دهند و نگرانی بابت اجرا نشدن بازی‌های سنگین نداشته باشند. البته باید بگوییم Nord N10 بازی‌های سنگین را با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا می‌کند.

قدرت پردازشی این میان‌رده خوش قیمت را تراشه ۸ نانومتری کوالکام تامین می‌کند؛ اسنپدراگون ۶۹۰ که توانایی اتصال به شبکه اینترنت 5G نیز دارد.

پردازنده هشت هسته‌ای این تراشه شامل دو هسته قدرتمند و شش هسته میان قدرت می‌شود و مجموعه سخت افزاری آن را پردازنده گرافیکی Adreno 619L تکمیل می‌کند تا بتواند از پس امور روزمره یا اجرای بازی‌های نیمه سنگین برآید.

بخش جلویی نورد N10 را نمایشگری ۶.۴۹ اینچ از نوع IPS LCD اشغال می‌کند که از وضوح +Full HD پشتیبانی می‌کند. نکته مثبت این بخش پشتیبانی از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز است که باعث می‌شود گیمرها به نرخ فریم‌های بالا دسترسی داشته باشند.

از دیگر نکات مثبت گوشی موبایل وان‌پلاس نورد N10 که ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد می‌توان به رابط‌کاربری سبک و بهینه، اسپیکرهای استریو، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی اشاره کرد.

اگر یک گوشی با قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوع می‌خواهید؛ ریلمی C55

ریلمی یکی از برندهای با کیفیت چینی است که توانسته با تولید محصولات قیمت مناسب توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید تا ۷ میلیون تومان خریداری کنید، ریلمی C55 نام دارد.

گوشی ریلمی C55

طراحی این گوشی بسیار زیبا و مدرن است که از کیفیت ساخت بالایی هم بهره می‌برد. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این میان‌رده ۶.۷۲ اینچ از نوع IPS LCD است که توانایی ارائه وضوح +Full HD دارد.

همچنین نرخ‌نوسازی برای این پنل ۹۰ هرتز در نظر گرفته شده تا اسکرول کردن یا جابه‌جایی داخل رابط‌کاربری بسیار سریع و روان باشد.

نکته برتری ریلمی C55 در برابر رقبا، برخورداری از رابط کاربری بسیار روان و سریع است. رابطی که به کاربران اجازه می‌دهد تمام بخش‌های گوشی را با توجه به سلیقه خود شخصی‌سازی کنند. همچنین برخورداری از سیستم‌عامل اندروید ۱۳ هم نکات مثبت دیگر این دستگاه به شمار می‌رود.

در قلب تپنده Realme C55 از تراشه میان‌رده مدیاتک G88 استفاده شده که شامل یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 می‌شود. در نهایت باید گفت که این دستگاه برای استفاده‌های سبک و روزمره گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

در پنل پشتی هم می‌توان بیرون‌زدگی لنزهای این گوشی را مشاهده کرد که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی که برای عکس‌های پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین سلفی هم از حسگری با وضوح ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

در نهایت باید به باتری گوشی ریلمی C55 اشاره کرد؛ باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که از حداکثر توان شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. 

سخن آخر

انتخاب بهترین گوشی تا ۷ میلیون با توجه به تنوع بالا کار چندان آسانی نیست. تیم جی اس ام در این مقاله تمام سعی خود را کرده تا دستگاه‌هایی را به شما معرفی کند که با توجه به قیمت، ارزش خرید بالایی داشته باشند و بتوانند از پس انتظارات کاربران برآیند. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)