خانهاخبار
نخستین گوشی مجهز به تراشه جدید کوالکام در ماه اکتبر معرفی می‌شود

نخستین گوشی مجهز به تراشه جدید کوالکام در ماه اکتبر معرفی می‌شود

کوالکام در ماه اکتبر سال جاری میلادی از اسنپدراگون ۸ نسل چهار رونمایی می‌کند و سپس در همین ماه نخستین گوشی مجهز به این تراشه روانه بازار می‌شود.

۱۴۰۳/۲/۱۵

نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل چهار در پاییز سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. تا به امروز، گزارش‌های زیادی پیرامون تراشه قدرتمند کوالکام منتشر شده‌ که بخش بزرگی از مشخصات فنی این سخت‌افزار را فاش کرده‌اند.

حالا به تازگی نیز گزارشی در دسترس قرار گرفته مبنی بر این که امتیازهای قبلی اسنپدراگون ۸ نسل چهار که در بنچمارک‌های مختلف ثبت شده را زیر سوال می‌برد. 

جزئيات فنی اسنپدراگون ۸ نسل چهار

افشاگری خوش‌سابقه به نام Digital Chat Station ادعا کرده که بنچمارک‌های فاش‌شده از اسنپدراگون ۸ نسل چهار برپایه نسخه‌های مهندسی با فرکانس پایین این تراشه بوده‌اند. این موضوع چندان نیز عجیب نیست چرا که تولیدکنندگان برای پایداری عملکرد سخت‌افزار در حین آزمون‌های فنی، نمونه‌های اولیه تراشه‌ خود را با سرعت پایین‌تر همراه می‌کنند. 

با توجه با گفته‌های این افشاگر، به نظر می‌رسد امتیازهای بنچمارک تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار که تا به امروز منتشر شده قدرت واقعی آن را نشان نمی‌دهند.

افشاگر DCS در ادامه گزارش خود اعلام کرده که آخرین نسخه موجود از اسنپدراگون ۸ نسل چهار از معماری هسته ۶+۲ بهره می‌برد. عدد «۲» به احتمال زیاد به هسته‌های قدرتمند این تراشه مربوط می‌شود که از فرکانس بین ۳٫۶ گیگاهرتز تا ۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه کوالکام

از سوی دیگر، عدد «۶» نیز ظاهرا هسته‌های میانی و کم‌مصرف را نشان می‌دهد. متاسفانه جزئيات فنی این هسته‌ها اعلام نشده است. با این وجود، افشاگر DCS تایید کرده که اسنپدراگون ۸ نسل چهار در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ به ترتیب امتیازهای ۲۷۰۰ و ۱۰٬۰۰۰ را کسب خواهد کرد.

در پایان گزارش خود، افشاگر DCS اعلام کرده که نخستین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار در میانه‌ ماه اکتبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. کوالکام نیز چندی پیش تایید کرد که تراشه جدید این برند در ماه اکتبر از راه می‌رسد.

اخیرا شایعه‌ای ادعا کرد که شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو به اولین گوشی‌های بازار بدل خواهند شد که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار روانه بازار می‌شوند. دومین گوشی مجهز به این تراشه نیز احتمالاً پرچمدار وان پلاس یعنی وان پلاس ۱۳ خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)