خانهاخبار
اپل در حال ساخت سرورهای هوش مصنوعی خود است

اپل در حال ساخت سرورهای هوش مصنوعی خود است

گزارش امروز ادعا کرده که اپل برای برنامه‌های حوزه هوش مصنوعی خود، در حال راه‌اندازی سرورهایی است که از تراشه‌های M2 Ultra و M4 استفاده می‌کنند.

۱۴۰۳/۲/۱۸

جف پو، تحلیلگر موسسه هایتونگ به تازگی گزارش داده که اپل شروع به ساخت سرورهای هوش مصنوعی خود کرده است که از تراشه M2 Ultra استفاده می‌کنند.

سرورهای هوش مصنوعی اپل

پو این تجزیه و تحلیل را بر اساس بررسی‌های زنجیره تامین در یادداشت جدیدی برای سرمایه‌گذاران ارایه کرده که توسط مک رومرز مشاهده شده است. گفته می‌شود که فاکسکان در حال حاضر مشغول مونتاژ سرورهای هوش مصنوعی اپل است که حاوی چیپست M2 Ultra هستند، با برنامه‌ای برای مونتاژ سرورهای AI با تراشه M4 در اواخر سال ۲۰۲۵. ماه گذشته یک منبع معتبر در شبکه اجتماعی چینی ویبو گفت که اپل در حال کار بر روی پردازنده‌هایی برای هوش مصنوعی خود است. سرورهای ساخته شده با فرآیند ۳ نانومتری TSMC، تولید انبوه را تا نیمه دوم سال ۲۰۲۵ هدف قرار می دهند، که ممکن است با این گزارش درباره سرورهای هوش مصنوعی مجهز به M4 مطابقت داشته باشد.

تصمیم اپل برای ساخت سرور هوش مصنوعی خود منعکس کننده استراتژی مداوم این شرکت برای یکپارچه‌سازی زنجیره تامین خود است. اپل احتمالا از تراشه‌های خود برای بهبود عملکرد مراکز داده و ابزارهای هوش مصنوعی آینده خود که به فضای ابری متکی هستند، استفاده خواهد کرد.

بازم به ذکر است در حالی که شایعه شده که اپل برای بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی آینده خود، پردازش روی دستگاه را در اولویت قرار داده است، انجام برخی عملیات‌ها در فضای ابری اجتناب‌ناپذیر است. تا زمانی که سرورهای مبتنی بر M4 بتوانند در مراکز داده عملیاتی شوند، استراتژی جدید هوش مصنوعی اپل باید به خوبی در حال انجام باشد.

مطابق با انتظارات گسترده‌تر صنعت، پو همچنین انتظار دارد که اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه را در WWDC در ماه ژوئن (خرداد ماه) اعلام کند، مواردی مانند جمع‌بندی ضبط صدا، ویرایش عکس و ویدیو، و ترجمه زنده. در حالی که سری آیفون ۱۶ طیف وسیعی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را معرفی می‌کند، مدل‌های آیفون ۱۷ سال ۲۰۲۵ ظاهرا دستگاه‌های هوش مصنوعی متمرکزتری خواهند بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)