خانهاخبار
نسل جدید آیپد پرو به همراه نمایشگر‌‌های اولد معرفی شد!

نسل جدید آیپد پرو به همراه نمایشگر‌‌های اولد معرفی شد!

شرکت اپل لحظاتی پیش و طی رویداد «Let Loose» خود، از نسل جدید آیپد پرو ۱۱ و ۱۳ اینچی با نمایشگر‌های اولد رونمایی کرد.

۱۴۰۳/۲/۱۸

رویداد «Let Loose» شرکت اپل که بسیاری از طرفداران آیپد در انتظار آن بودند؛ اکنون در حال برگزاری است و دقایقی پیش شاهد رونمایی از نسل جدید سری آیپد پرو با نمایشگر‌های اولد بودیم.

ipad pro 1.jpg

این تبلت‌ها که بر خلاف سال‌های گذشته در سایز‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی روانه بازار می‌شوند؛ برای نخستین بار نمایشگر‌هایی از نوع اولد را به همراه دارند. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر نسل جدید آیپد پرو، به ۱٫۶۰۰ نیت می‌رسد و به دلیل استفاده از پنل‌های اولد، شاهد نمایش رنگ مشکی به صورت کاملا طبیعی هستیم. این شرکت همچنین برای افرادی که به دنبال نمایشگر‌های با پوشش مات هستند؛ نسخه‌ای با لایه نانو-تکسچر و قیمت بالاتر را ارائه می‌دهد.

اپل برای دستیابی به میزان روشنایی مورد نظر خود در نسل جدید آیپد پرو، از پنل‌های اولد دو لایه استفاده کرده و نام Ultra Retina XDR را برای این نمایشگر‌های پیشرفته برگزیده است. در دو نسل پیشین سری آیپد پرو، شاهد عرضه نسخه ۱۲.۹ اینچی با نمایشگر mini-LED بودیم و در سوی دیگر، نسخه ۱۱ اینچی همچنان نمایشگر LCD نسل‌های پیشین را حفظ کرده بود که برای یک محصول رده بالا، انتخاب چندان جذابی محسوب نمی‌شود.

ipad pro new 2.jpg

شرکت اپل در آیپد‌های جدید خود از چیپست M4 استفاده کرده است که در کنار بهبود چشمگیر قدرت سخت افزاری، مصرف انرژی بسیار پایین‌تری دارد. این چیپست‌ها که نسل جدید اپل سیلیکون محسوب می‌شوند؛ از قدرت فراوانی برخوردارند و کاربران نسل جدید آیپد پرو تا چندین سال نیاز به آپگرید دستگاه خود نخواهند داشت. 

ipad pro new 1.jpg

اپل همچنین سرانجام دوربین سلفی سری آیپد پرو را به حاشیه افقی دستگاه منتقل کرده است که با توجه به نحوه استفاده اکثر افراد از این تبلت‌ها، تصمیم مثبتی از سوی این شرکت است. این آیپد‌ها همچنین ضخامت بسیار کمتری نسبت به نسل پیشین دارند؛ ضخامت نسخه ۱۱ اینچی به ۵.۳ میلی متر می‌رسد و در سوی دیگر، نسخه ۱۳ اینچی با ضخامت ۵.۱ میلی متری نقش نازک‌ترین دستگاه اپل تا به حال را دارد.

ظرفیت نسخه پایه آیپد پرو‌های جدید به ۲۵۶ گیگابایت افزایش یافته است و قیمت آنها نیز به ترتیب از ۹۹۹ و ۱٫۲۹۹ دلار برای نسخه‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی آغاز می‌شود. قیمت گران‌ترین نسخه آیپد پرو ۲۰۲۴ با پوشش مات نمایشگر و پشتیبانی از سیم کارت، به ۲٫۵۹۹ دلار رسیده که برای یک تبلت چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)