خانهاخبار
آیفون ۱۷ اسلیم جایگزین آیفون ۱۷ پلاس می‌شود

آیفون ۱۷ اسلیم جایگزین آیفون ۱۷ پلاس می‌شود

تحلیلگر معتبر محصولات اپل امروز اعلام کرده که این شرکت قصد دارد نه تنها طراحی آیفون‌های سری ۱۷ را تغییر دهد، بلکه در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۷ اسلیم را جایگزین آیفون ۱۷ پلاس کند.

۱۴۰۳/۲/۱۷

به گفته جف پو، تحلیلگر موسسه «Haitong International Securities» که پیش‌تر بارها موارد درستی را پیش‌بینی کرده است، تغییرات بزرگی در دنیای آیفون در راه است. پو در یادداشتی برای مشتریان این شرکت گفته که آیفون ۱۷ ظاهری جدید و بازطراحی شده خواهد داشت. علاوه بر این، اپل تغییراتی در دوربین جلوی فیس تایم اعمال خواهد کرد و در سری آیفون ۱۷ مدل پلاس یعنی آیفون ۱۷ پلاس حذف، و به جای آن یک مدل ۱۷ اسلیم می‌آید که دارای طراحی باریکتری خواهد بود.

آیفون ۱۷ اسلیم جایگزین آیفون ۱۷ پلاس می‌شود

پو در یادداشت خود می‌گوید که اندازه صفحه نمایش برای سری آیفون ۱۷ به این صورت خواهد بود:

  • آیفون ۱۷: صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی
  • آیفون ۱۷ اسلیم: صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی
  • آیفون ۱۷ پرو: صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی
  • آیفون ۱۷ پرو مکس: صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی

به گفته این تحلیلگر هر چهار مدل دارای ساختار آلومینیومی پیچیده‌تر خواهند بود، اگرچه آیفون ۱۷ پرو مکس همچنان با استفاده از تیتانیوم ساخته می‌شود و داینامیک آیلند کوچک‌تری خواهد داشت، در حالی که این ویژگی طراحی فعلی را در سه مدل باقی ‌مانده حفظ می‌کند. داینامیک آیلند کوچکتر در آیفون ۱۷ پرو مکس به استفاده از فناوری «Metalens» برای حسگر مجاورت بستگی دارد و از همین فناوری می‌توان برای کاهش اندازه سنسور فیس آیدی در این مدل پریمیوم آیفون در سال ۲۰۲۵ استفاده کرد.

پو می‌گوید که آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ اسلیم به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند شد و از چیپست A18 یا A19 قدرت خواهند گرفت. آیفون ۱۷ پرو و ​​آیفون ۱۷ پرو مکس دارای ۱۲ گیگابایت رم خواهند بود و از چیپست A19 Pro بهره خواهند برد. برای مقایسه باید گفت که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس دارای ۶ گیگابایت رم هستند، در حالی که آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس دارای ۸ گیگابایت رم هستند. هر چهار مدل آیفون ۱۶ در سال جاری به رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهند شد تا زمانی که در سال ۲۰۲۵ نسخه متفاوتی از آنها بازگردد.

پو همچنین اشاره کرده که هر چهار مدل آیفون ۱۷ با دوربین جلوی ۲۴ مگاپیکسلی عرضه می‌شوند. این در مقایسه با دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی فیس تایم که در حال حاضر در هر چهار مدل آیفون ۱۵ وجود دارد و احتمالا در مدل‌های آيفون ۱۶ امسال هم به کار می‌رود، پیشرفت خوبی محسوب می‌شود و در واقع دو برابر می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)