خانهاخبار
گزارش مالی اپل منتشر شد؛ افت چشمگیر درآمد آیفون

گزارش مالی اپل منتشر شد؛ افت چشمگیر درآمد آیفون

گزارش مالی اپل در حالی خبر از کاهش درآمد آیفون و آیپد می‌دهد که کسب‌وکار سرویس‌های این برند رکورد تازه‌ای از نظر درآمدزایی ثبت کرده است. 

۱۴۰۳/۲/۱۴

اپل امروز جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر کرد که شامل سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی (فصل دوم سال مالی ۲۰۲۴ میلادی) می‌شود. در این بازه زمانی، اپل موفق شد که درآمد ۹۰٫۸ میلیارد دلاری و سود خالص ۲۳٫۶۴ میلیارد دلاری دست پیدا کند.

در مقایسه با سه‌ماهه نخست سال گذشته میلادی، درآمد کلی و سود خالص غول فناوری آمریکایی به ترتیب ۴ درصد و ۲٫۲ درصد کاهش داشته است. این افت درآمد چندان چشمگیر نیست ولی شرایط اصلا برای آیفون‌ها مناسب نیست. 

آیفون های اپل

در بازه ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری میلادی، آیفون‌ها درآمد ۴۵٫۹۶ میلیارد دلاری را کسب کرده‌اند که به نسبت سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است. افت چشمگیر درآمد آیفون‌ها تایید می‌کند فروش گوشی‌های اپل کاهش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

آیپدها شرایط به مراتب بدتری در مقایسه با آیفون‌ها دارند چرا که اپل گزارش داده درآمد تبلت‌های خود با کاهشی ۱۶٫۷ درصدی به ۵٫۵۶ میلیارد دلار رسیده است. کوپرتینونشین‌ها امیدوارند که با معرفی نسل جدید آیپد‌ها میزان فروش این محصولات نیز افزایش پیدا کند.

آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی

کسب‌وکار خدمات (سرویس‌ها) اپل که بزرگ‌ترین بخش بعد از آیفون‌ها محسوب می‌شود رکورد تازه‌ای را در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ثبت کرده‌ و درآمد ۲۳٫۸۷ میلیارد دلاری را برای اپل به ارمغان اورده است. در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته میلادی، درآمد بخش سرویس‌ها ۱۴ درصد بیشتر شده است. 

کسب‌وکار پوشیدنی‌ها، خانه و لوازم جانبی که محصولاتی مانند اپل واچ و ایرپادز را روانه بازار می‌کند به درآمد ۷٫۹۲ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که به نسبت سال گذشته ۹٫۷ درصد کمتر شده است. مک‌ها نیز با رشدی ۳٫۹ درصدی به درآمد ۷٫۴۵ میلیارد دلار رسیده‌اند. 

میزان فروش محصولات اپل در همه بازارها به جز اروپا کاهش داشته است. در این راستا، اپل در قاره سبز موفق شده که ۲۴٫۱۲ میلیارد دلار از دستگاه‌های خود را به فروش برساند. با کاهشی ۱٫۴ درصدی، درآمد اپل از بازار آمریکای شمالی به ۳۷٫۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

بخش خدمات اپل

برای بازار چین بزرگ، محصولات اپل در حدود ۱۶٫۳ میلیارد دلار فروخته‌اند که به نسبت سال گذشته ۸ درصد کمتر شده است. در ناحیه آسیا پاسفیک نیز با کاهش چشمگیر ۱۷ درصدی، اپل درآمد ۶٫۷ میلیارد دلاری را ثبت کرده است.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، ضمن اشاره به رویداد ۱۸ اردیبهشت این برند اعلام کرد که هفته آینده محصولات هیجان‌انگیزی معرفی خواهند شد. همانطور که می‌دانیم، اپل هفته آینده از نسل جدید آیپدها رونمایی خواهد کرد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)